Pages

.....

Photobucket Photobucket Photobucket

Salju

Tuesday, January 25, 2011

cukuplah untuk kali ini...

Assalamualaikum.w.b.t..
sobahannur ya zamili wa zamilati..(^^)
selamat pagi buat semua yang kusayang
semoga ALLAH terus memberikan kekuatan buat kita semua~amiin

Segala puji bagi ALLAH yang menciptakan sekelian alam..
ALHAMDULLILAH..
hari ini dihidupkan lagi saya untuk kesekian kalinya setelah mati yang sementara..

kali ini..saya harus berpegang dgn kata-kata saya
cuba melunaskan azam dan janji yang berbaki tahun lepas..
mungkin jua sudah bertahun-tahun..tapi masih belum terlunas..
dan sudah cukuplah..belum tiba masanya untuk mementerai janji dan harapan baru..

Biarkan..
..biar bak kata orang..diam2 ubi berisi..
saya melihat..
diamkan..cukup sekadar melihat..
saya membaca..
diamkan..cukup hati yang berkata..
saya menulis..
diamkan..cukup teman tersayang bersama

saya ingin seperti apa??
saya ingin menjadi saya pada hari ini..
bukan kelmarin yang saya tinggalkan..
saya ingin menjadi penerima tanpa kata..
dan sudah cukuplah untuk saya bersuara..

kali ini..
sudah cukuplah kali ini..


"YA ALLAH..jadikanlah diri ini hamba yang selalu mengingatimu..tetapkanlah pendirian hamba..jangan dibiarkan hamba terus leka dan alpa..lindungilah hamba serta semua yang dikasihi..biarlah hidup hamba berbakti..dan mati hamba tidak disesali..jadikan hamba seorang yang bisa menjadi penenang jiwa buat semua..jangan dihadirkan hamba dalam hidup mereka jika menambah rasa hiba..ya ALLAH,sesungguhnya padaMu hamba bermohon..amiin ya rabb"

No comments:

Post a Comment

....................mr.panda saya.......................

..Meh..BaCA ni jUge..(^^)

...