Pages

.....

Photobucket Photobucket Photobucket

Salju

Sunday, July 31, 2011

isTimEWa buAT diA....(^^)

Assalamualaikum.w.b.t

Salam penuh keriangan buat semua teman..jom kita ucapkan syukur..Alhamdulillah

Entri kali ni membicarakan kisah ‘SAYA dan DIA’

Huhu..bukan ape,saja nak berkongsi ceriteracinta…haha

Hari ahad lepas(24/07/2011),kepala dah ligat berfikir, ape hadiah yang paling sesuai buat tunang saya bersempena ulang tahun kelahiran dia???

tanpa fikir panjang, lepas saya uruskan hal2 diuniversiti mengenai research project, saya pun bergerak ke kawasan Bandar untuk melihat kot2 ade barang2 yang comel2 dan kiut2 (eh same ke maksud comel n kiut tu ek???..haha)..

hari tu dia ade cakap tengah cari kasut sukan, tapi saya tak dapat nk tunaikan permintaan dia tu, sebab saya tak tahu nak pilihkan kasut lelaki,tak ade pengalaman langsung..dan satu lagi,kalau beli,takut tak muat..haha..

jadi,saya cari baju untuk si dia..

round punye round kat kedai baju tu, last2 nampak la satu baju warna coklat gelap, ade tulis ‘Paul Smith’ ciap ade gambar kereta lagi,

eh saya berkenan la..saya tahu tunang saya ni suke warna hitam, memandangkan baju hitam dah berlambak dalam almari die, saya pun dengan sebulat hati memilih untuk menghadiahkan baju T-shirt ni..hehe..yeye!!!saya seronok..

Tapi untuk kali ini, tema hadiah saya adalah Mr.Panda..ehehe..ade sejarah kenapa saya pilih panda tu..sebab tunang saya suke buat muke macam encik panda yang comel dan menarik hati saya..hahaha..

lepas pilih baju, saya pun round la kedai cenderahati yang pulak..pusing 2 kedai x ade pun yang berkenan, masuk kedai yang ke-3..haaaAAAA!!! saya dah nampak MR.PANDA memanggil manggil saya..hikhik..mr.panda tu berada pada sebuah MUG BESAR YANG COMEL!!!!!huuhuuu..

Mase nak bayar saya ternampak satu frame gambar..saya teringat dia pernah cakap yang dia tak pernah ada frame gambar,jadi saya pun belikan la satu buat dia..huhu..

Hari isnin,saya sibuk dengan seminar, hari selasa saya sibuk dengan survey…

sooooooo?? Hari rabu la saya kena bungkuskan n hantar hadiah ni secepatnye..sebab hari khamis saya ade trip dari kedah ke terengganu( masa ni saya tak tahu pun, abah n ma saya nak singgah uma tunang saya)..

dek kerana kepenatan membuat survey pada hari selasa tu, maka malamnya saya tertido awal,lepas solat isya turs pengsan..sedar2 dah pukul 12 lebih..ape lagi..kad ucapan pun tak buat lagi, esok dah nak hantar..haaaa…pulun la buat…bermula la proses menggunting dan menampal dan melukis..haha..(saya tak suke beli kad ucapan kalau nak bagi dia..sebab saya lagi suka buat sendiri..lagi berharga dan yang pasti..tak akan dijual di mana2 kedai pun..haha(^^)..)..kad ucapan tu pun bertemakan mr.panda, ilham dari mug comel tu!!!ey..suke la…hikhik..

masa buat kad nim..saya berharap sangat yang tunang saya pun suke dapat kad nim walaupun xsecantik yang dijual dikedai tu..huhu..

Haa…saya pun xingt saya siap bungkus semua hadiah tu pukul berapa..yang pasti memang lewat..haha..

Ok..keesokkn paginya..mata saya pulak yang dah jadi macam mata miss panda..hikhik…(kes x cukup tido)

Tapi EXCITED SANGAT!!! Sebab nk hantar bungkusan ni pagi rabu tu(27/07/2011)..bila dah sah dihantar ke pejabat pos…hati ini terus berbunge..dan menanti khabar dari sana..

TERIMA KASIH en.POSMEN..sebab tolong hantarkan barangan istimewa saya dengan selamatnya kerumah tunang saya tu pada hari khamis (28/07/2011)

Tup2!!! Saya dapat tahu..hari sabtu(30/07/2011) abah n ma saya nak singgah umah tunang saya memandangkan abah saya ada kerja kat Selangor..hahaha..tercapai jugak la hajat saya nk tgk dia buka hadiah tu..walaupun awal sehari..SAYA tak sabar nak tengok dia buke hadia..DIA pun tak sabar nak tahu apa hadiah tu…haha

^^^muka penuh penantian..hikhik^^^

^^^^^^sempat lagi menambah ucapan kat kad beday tu^^^^

Bila dah buka..tadaaaaaaaaaaaaaaaaa..haha..tak terkate..lepas dia tengok mug mr.panda tu..dia gelak sepuas hati..dia cakap kiut!! Saya pun kate..haah,,kiut macam dia..

^^^macam2 aksi dia buat..haha..tanda excited sgt ke????^^^

Hari sabtu(30/07/2011)…kami sekeluarga sempat berjumpa kejap je.. dalam 3jam macam tu..sampai umah dia dah petang pukul 4 lebih,..dan pulang ke Terengganu pukul dalam 8mlm..apa2 pun ALHAMDULILLAH..

Saya ucapkan TERIMA KASIH tak terhingga buat ma, abah yang membawa saya..juga TERIMA KASIH buat mak dan ayah yang sudi menerima kedatangan keluarga saya..SERONOK SESANGAT!!!!

^^^^^^^tengah bersembang--ma (baju biru) dan mak (baju coklat)^^^^^^

Semoga kebahagiaan ini terus berkekalan…amiiin..

Ya ALLAH permudahkan urusan kami untuk langkah yang seterusnya…amiiin ya rabbal alamiin..mudah-mudahan ramadhan kali ini, kami berpeluang untuk khatam al-quran bersama-sama lagi..insyaALLAH..

p/s: hadiah yang terbaik untuk orang yang kita sayang adalah doa seikhlas hati kita pada dia selepas solat..insyaALLAH

Buat tunang saya,

Ahmad Azwan b. Azman..selamat hari lahir yg ke 22 pada hari ni(31/07/2011)..

wassalam….

3 comments:

  1. waaaa....besh besh..mekacey comey...

    ReplyDelete
  2. hehe..sygnyer die kat tunang ye..hehe

    ReplyDelete
  3. alala~byk nyer adiah...
    sweet la naj ni...

    siap berpanda2 agi..

    anyway, salam ramadhan dari akak=)♥♥♥♥

    ReplyDelete

....................mr.panda saya.......................

..Meh..BaCA ni jUge..(^^)

...