Pages

.....

Photobucket Photobucket Photobucket

Salju

Friday, July 15, 2011

Bila Aku Jatuh CinTa


"____C.I.N.T.A____"


Dengan Nama ALLAH yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang
Salam Ukhuwah buat teman..
Salam penuh kemesraan buat semua..

hari ini..
marilah..daku ingin mengajak kalian..
kita ucapkan syukur pada Yang Maha Menciptakan segala apa yang ada ini..
Subhanallah..Alhamdulillah..Lailahaillallah..

************
hidup seharian..
tidak lari dari permasalahan yang dikatakan
CINTA..........
ya!!!
aku juga
terbelenggu dengan masalah yang sama..CINTA pada seorang manusia


tapi aku juga punya...

CINTA..pada ayah bonda..
CINTA pada keluarga..
CINTA pada saudara..
CINTA pada alam semesta..

namun CINTA yang kurasa terindah..
hanya pada yang Menciptakan CINTA~ALLAH..

************
persoalan CINTA..
kenapa CINTA???
apa ada pada CINTA???
benarkah ada CINTA???
siapakah yang berhak diCINTA??
***********
cinta ini diperlukan oleh setiap insan..
betul bukan????
**kalau tidak kerana rasa cinta..
pasti kita sudah terbuang entah kemana..jadi..bersyukur punya Cinta Ibu Bapa..
**kalu tidak kerana rasa cinta...
pasti bergaduh dua saudara, bermasam muka..bermuram durja..
jadi..bersyukur kerana terbit rasa cinta sesama saudara..
**kalau tidak kerana rasa cinta..
maka negara hilang martabatnya..jadi,bersyukur punya negara yang aman
**Kalau tidak kerana rasa cinta..
tidak mungkin kita merasakan bahagia dalam diri kita..

**********
selama ini..yang digambar dan didamba
adalah cinta manusia..
terlalu jarang rasanya mengejar cinta pada Yang Esa..
terkadang terlupa hakikat CINTA yang sebenarnya..

maka itu..
Aku ingin menCINTAI DIA

bila aku jatuh CINTA..
aku ingin belajar mengenali CINTA...
aku ingin belajar untuk memahami apa yang kuCINTAi..

dan..bila Aku jatuh CINTA..
aku ingin merasa bahagia didalamnya..
merasakan ketenangannya..

maka aku berCINTA..

apa yang kurasa jauh..kini hampir..dekat dihati

ketika aku dilamun CINTA..

rindu pasti menanti..
menghambat hari demi hari...

saat aku terlupa pada CINTAku ini..
tenggelam dalam nikmat CINTA selain DIA..
saatku leka..
bahkan pernahku menjauhi DIA
namun..
DIA masih membuka ruangNYA..
untuk aku kembali semula..
meskipun kesilapan yang sama terulang

Sungguh..Bila menCINTAI DIA..
tidak terbanding segala yang ada..

indahnya CINTA DIA..

"Ya ALLAH..sering kali aku melakukan dosa..namun Engkau masih mengurniakan nikmatmu yang tak terhingga..YA RABB..hambaMu ini memohon..peliharakan diriku dan sekalian yang kusayang ini..sesungguhnya Engkau yang Maha Mengetahui apa yang ada dihati kami.. amiin"

benar..ALLAH tidak pernah menjauhi hamba-hambaNYA yang ingin kembali bertaubat..

Ya ALLAH..bantu la diriku dan dia..kami ingin meraih cintamu..

"semoga dipermudahkan urusan kami untuk membina keluarga.. bersama mencari CINTAMU..kerana dengan menCINTAiMU..akan hadir CINTA dihatiku dan hatinya..semoga Doa dipenghujung solat menjadi pengikat hati2 kami untuk mendekatimu..amiin"

"selangkah ku rapat padaMU..seribu langkah Engkau rapat padaku"

Daku ingin mengingatkan diri yang seringkali lupa..

Marilah sama-sama..kita kembali meraih cinta ILAHI

Wassalam

************

No comments:

Post a Comment

....................mr.panda saya.......................

..Meh..BaCA ni jUge..(^^)

...