Pages

.....

Photobucket Photobucket Photobucket

Salju

Friday, August 5, 2011

cerita saya---after terawih yg lucu---

Assalamualaikum.w.b.t
salam penuh keceriaan buat semua teman2..

hari ni nk kongsi cerita malam tadi after terawih..

Al-kisah pun bermula....

**********
usai solat terawih, saya dan ma pun menuruni anak tangga masjid terapung atau lebih dikenali masjid Sultanah Nur Zahirah, kami pun tiba dipintu masjid. kesesakan berlaku akibat semua orang yang tengah keluar dari pintu masjid sibuk mencari alas kaki masing2, sama halnya juga bagi saya dan ma.

dalam keadaan kabur, nampak tak nampak, akhirnya saya ternampak kasut saya, "oh!kat situ rupanya tercampak si kasut cross pink ni" ujar saya dalam hati. tanpa fikir panjang saya pun menyarung kasut tersebut dan memulakan langkah perjalanna saya.

sepintas saya menoleh,kelihatan ma di belakang, kemudian ma memintas saya..saya pun cuba mendekati ma memandangkan orang tengah ramai..

ma semakin laju berjalan kehadapan..saya pun menambah 'speed' langkahan kaki ini..kenapa la ma ni laju sangat...http://www.emocutez.com

dalam keadaan kalut, tetibe ade sebuah motor dari belakang ada sebuah motor yang cuba melalui jalan kami,dek kerana terlalu bimbang, saya pun menarik pantas tangan ma.."ma,hati2 ada motor kat belakang ni'..

dalam masa yang sama,adik saya menepuk bahu saya..

"eh,kak na!!pegang sape tu?? ma ade kat belakangg tu dengan abah la!!"

..saya yang mendengar pun terkejut..habis,tangan siapa yang saya pegang tadi..rupenye tangan mak cik mane tah yang saya tersilap pandang..

habis, kena gelak la saya dengan adik saya.."ape la kak na ni..dah besar pun mboleh lagi tersilap ma..hahahaha"..saya pun dek kerana malu..terus memberhentikan langkah dan menunggu ma dan abha yang sememangnya sedang geli hati melihat adegan saya sebentar tadi..http://www.emocutez.com

ma ada bagitau saya, masa dia tengah cari kasut, dia tengok saya dah start jalan..
ma cakap----"ma puas berjalan laju dalam sesak..tapi dikmie lagi laju jalan, kejar makcik tu..hahaha"
abah cakap---" abah nampak dah dikmie jalan laju..dah rasa dah adikmie silap cari ma..hahaha"

almaklum,orang perempuankan pergi terawih pakai kain sembahyang, jadi saya sukar nak bezakan, semua nampak lebih kurang sama, sebab kain sembahyang makcik tu dengan ma saya sama, xde corak..plain putih..hummmmm

************

inilah akibatnye tak pakai cermin mata masa nak pergi terawih..haaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!malu2..patut la makin saya dekat dengan 'ma' makin laju die jalan,upenye bukan ma saya..ahaha..mesti makcik tu takut saya ape2 kan die..hahahaha..ye la lepas je saya tarik tangan mak cik tu, die terus je berjalan, tanpa hiraukan saya..hahaha..

okey kawan2..pengajaran buat semua ok!! kalau memang rabun, jangan gatal2 tak nak pakai cermin mata tau!!!hahahaha..kalau tak nak pakai cermin mata, ganti dengan contact lense,pastikan anda dapat melihat dengan jelas!!
http://www.emocutez.com

ok,salam ramadhan buat semua

wassalam..(^^)

2 comments:

  1. hahaha!lawak la najmiah..besenye tersilap parents ni berlaku time kcik2 dlu,skrg pon ad ye? haha ;)))

    ReplyDelete
  2. haaa..tula..bli spek mahal2 xnk pki plk..hakhak..

    ReplyDelete

....................mr.panda saya.......................

..Meh..BaCA ni jUge..(^^)

...