Pages

.....

Photobucket Photobucket Photobucket

Salju

Tuesday, April 12, 2011

kenapa untuk saya tak ada??

Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikum.w.b.t

Semoga semuanya dalam keadaan yang tenang dan dalam keredhaan ALLAH..

hari ini,sekadar untuk berkongsi kisah ringkas saya pada kuliah petang tadi..(^^)..
Petang tadi,saya ade kuliah terakhir untuk kelas Bahasa Arab..sedih jugak..lepas ni dah susah nk jumpe Ustazah Khairon Nisak..suka sangat cara dia mengajar,yang paling saya suka adalah melihat wajahnye..saya lihat die tak pernah memakai sebarang make-up,tapi wajahnya selalu bercahaya,kalau tgk rasa sejuk aje..beruntungnya suami ustazah,huhu..

Ok,berbalik pada kejadian dalam kelas tadi..kami diberikan ujian ringkas dan kemudianye,kami bertukar-tukar kertas ujian tersebut..diberikan kepada rakan2 yang lain untuk ditanda markah..ALHAMDULILLAH,walaupun tak dapat markah penuh,tapi,masih memuaskan.

sebelum dipulangkan kepada tuan asal kertas yang ditanda,kami dikehendaki menuliskan kata-kata semangat pada teman tersebut..bermacam-macam gaya penulisan termasuk juga saya,siap buat lukisan kecil buat teman yg kertasnya saya tanda tu..

tibalah masa kertas dipulangkan kepada tuan masing2..
kawan2 yang lain,ada yang tertawa,gembira..barangkali lucu dengan kata-kata atau lukisan 'cute' yang diterima..tapi..apabila sampai kertas ujian saya..saya lihat kosong...hanya markah aje yg ade..bermakna...tiada kata-kata semangat buat saya..kami pun menyambung pelajaran seperti biasa dalam kelas..

Rupa-rupanye..tanpa saya sedar,ade sesuatu yang lebih istimewa yang saya terima..

lebih kurang macam ni la
1 mesej diterima:..

"Assalam..maaf bagi kertas kosong je..tak tahu nak tulis apa,tak pandai la nak bagi kate2 semangat ni..tapi Abah saya ada pesan..Hidup ini mudah je..Kalau buat Dosa Mohon la keampunan,Kalau dapat Musibah,Sabar..Kalau boleh buat amal,jangan riak..Kalau Boleh Rezeki,Syukur..Semoga Dapat kejayaan dunia akhirat dan semoga dirahmati ALLAH.."

tersenyum saya,insyaALLAH,katenye mudah,tapi penghayatannye mendalam..

terima kasih teman..
sesungguhnya,berpesan-pesanlah dengan kebaikan dan kebenaran....
dan...ALLAH maha mengetahui..apa yang terbaik untuk kita..

No comments:

Post a Comment

....................mr.panda saya.......................

..Meh..BaCA ni jUge..(^^)

...