Pages

.....

Photobucket Photobucket Photobucket

Salju

Thursday, December 30, 2010

puisi sang hati..

pernah aku mencari..
mahligai hati,
untukku berteduh,
buatku rasa bersama..

Ia berdinding kaca,pesona indah dimata
Ia bertangga batu mutiara..
Aku gembira..Aku bahagia
tanpaku sedar bertahan seketika

Aku meniti tangga,
dengan seribu mimpi tersedia..
Namun..sebelum kaki menginjaknya..
aku jatuh,luka dan kecewa..
ku ulang semula pelbagai cara..
untukku sampai keatas sana..
Tetap jua hampa..

hiba kerana harapan yang sama
dialas minda berbeza..tiada jiwa

Biarkan harapanku berlari
biarkan ia mendaki tanpa henti..
tapi aku cuma insan yang rapuh..
untuk bisa tersungkur disudut perjalanan hidup..

lantas..
masa mempertemukan daku..
bukan dengan jiwa seorang manusia
sesuatu yg kujumpa dr tinta
hanya terikat dengan kata2
ibarat pondok yang sederhana
tetapi punya segala..
teguh kayu tiangnya..
terpancak bersama bara

kini..langkahku terus..
berubah untuk kesana..
harapan janji yang sudah pasti
tidak lagi berpaling
bersama simpuh doa..
menuju Cinta Yang Esa..
kerna cinta padaNya
diri tidak akan kecewa..

2 comments:

  1. Cintailah Allah sepenuh hati kerna hanya dgn itu,cinta makhluk akn dtg pd kita dgn sendiri.tak perlu kita cari..insyaAllah.

    Sasterawati! hehe..nice najmiah!teruskan =)

    ReplyDelete
  2. Naam..cinta padaNya lah yg terbaik..pengharapan yg tidak perbah sia2..

    huhu..sasterawati???xade la...
    ni saje2 nk keluarkan idea..xde bakat pn nk berpuisi..atika mst lg hebat kn??..hehe(^^)

    ReplyDelete

....................mr.panda saya.......................

..Meh..BaCA ni jUge..(^^)

...